HTML

rajz felvételi előkészítő

Rajzból felvételizel? Építész vagy terméktervező akarsz lenni? Vagy csak szeretnél megtanulni jól rajzolni? Olvasgasd a blogomat!

Friss topikok

Az ONLINE rajzoktatás lehetséges?

2021.01.07. 12:14 Pizsama / Molnár Zsolt

online_oktatas_n_sz_200x.jpgMost 2021. január 7. van és vírus miatti korlátozások.

Az elmúlt 16 és fél év alatt, amióta az építész és formatervező felvételihez szükséges „kockológiát” tanítom, olyan oktatási rajzolási módszertant fejlesztettem ki, aminek előnyei egyedülálló lehetőséget biztosítanak a rajz tanulásához.

A vírus teremtette helyzetben, ONLINE formában meg még inkább!

Én eddig is úgy tanítom a rajzot – ez az egyik lényeges eleme az oktatási módszereimnek - hogy először megismertetem a tanítványaimmal rajzolás témáját, a téma megrajzolásának lehetőségeit, a benne rejlő nehézségeket és a megrajzolás módszereit. Csak ezután jön majd a rajzolás.

Mindezt szavakkal teszem, ami által a tanítvány érteni fogja, hogy mit és hogyan fog lerajzolni.

A rajzolás során azután a tanítvány „ketté válik”: egy „információszerző” és egy „megvalósító” részre.

A rajzoló személy „INFORMÁCIÓSZERZŐ” részének feladata a látvány – legyen az műtermi beállítás vagy online elküldött fotó – értelmezése és a megfelelő információk kinyerése önmaga másik, a rajzolást „megvalósító” része számára.

Az „információszerző” ezeket a kinyert információkat szavakkal kimondható adatokká alakítja, amit átad önmaga másik, a rajzot a konkrét rajzolással „megvalósító” részének.

A „MEGVALÓSÍTÓ” rész az egyértelmű, sokszor számszerűsített információk alapján rendszereket hoz létre a rajzlapon, és ezekbe a rendszerekbe rajzolja bele a rajzot. Ezeket a rendszereket én az évek során kielemeztem, elveket fogalmaztam meg és módszereket alakítottam ki.

Mivel a „kockológia” témájú rajzokat rendszerekbe lehet foglalni. A perspektíva általam megfogalmazott rendszere és az általam tanított egyéb rendszerek megrajzolása egyértelműen ellenőrizhető rajzolás közben, ezáltal az egész rajznak a helyessége.

Ha a tanítványom „kilóra” megcsinálja azokat a lépéseket a rajzban, amit egy úgynevezett „csekklistába” leírva el is olvashat, akkor a rajz tulajdonképpen önellenőrzővé válik, és egyszerűen nem lehet hibás!

Ha valamiben nincs hiba, akkor az bizony JÓ! A legtöbb esetben pedig TÖKÉLETES-nek is mondható! Mert a néző nem talál benne hibát.

A rajzolás során kimondott szavakkal megfogalmazott elveim és módszereim érthetők, megtanulhatók, kimondhatók, és ezáltal a tanítványaim munkája és fejlődése általam is jól ellenőrizhető és javítható.

Ez jól működik a műteremben személyesen és bizony ONLINE is!

És ilyen máshol NINCS! Csak nálam.

Bármelyik tanítványom, aki járt bármilyen más rajztanfolyamra, előkészítőre, szakkörbe, ők mind azt mondják, hogy a tanár hagyja őket rajzolni és néha javítgat és mond egy-két dolgot. A tanulmányaim során én is ezt tapasztaltam. Okulva az elődeim és kollégáim hibáiból, változtattam a rajz oktatásán a magam módján.

Ezért én TANÍTOM a rajzolást, méghozzá kőkeményen. A szó mindkéz értelmében.

Ettől sikeresek az én rajzi módszereim és a tanfolyamaim!

És ettől működik remekül ONLINE is. Sőt, a módszereim mintha most nyernék el igazán a létjogosultságukat. Azért, mert szavakkal kimondhatók!

Sajnos sok helyen – még egyetemi előkészítőkön is – többnyire abban merül ki az online oktatás, hogy rajzokat küldenek lemásolni néhány információ kíséretében. Az én módszereimhez képest ez siralmasnak tűnik.

Az én oktatási módszerem az általánosan természetesnek vett rajztanításhoz képest annyira új és kivételes, a módszereim pedig annyival jobbak, hogy az átlagember számára ez nehezen hihető.

Pedig igaz.

Mivel én egy saját rajziskolát működtetek, nincs akkora presztizsem az emberek szemében általában, mint egy egyetemnek vagy főiskolának.

Csak azok ismerik a módszereim kiválóságát, akik már részt vettek valamelyik tanfolyamomon. Ők viszont megtanultak biztos kézzel, nagyon jól rajzolni, és az ismerőseik a javaslatukra már hozzám jönnek rajzot tanulni.

A tanfolyamim tele vannak, a jövőben pedig a már saját műteremben lehetőségem lesz több embert is fogadni.

Miért ez az írás?

Mert évek óta szomorkodom amiatt, hogy a rajzból felvételizők nagy tömegéhez képest csak viszonylag kevesen tudnak a tanfolyamomról, vagy egyáltalán kevesen fogják fel az előnyét.

Az elmúlt 17 évben nem azzal foglalkoztam, hogy hogyan tudnám szemfényvesztő reklámmal eladni magamat, hanem azzal, hogy hogyan tudnék eszméletlenül jól rajzot tanítani. Ez már megvan.

És mivel általában is mindig a jónál is jobbra, a minőségre törekedtem mindenben – azért tartok itt jó és rossz értelemben is - sajnálom azokat, akik az információk hiánya miatt olyan helyen tanulnak rajzot, ami az én tanfolyamomhoz képest elavult és ezért kevésbé hatékony.

Szeretnék ezen változtatni még azon az áron is, hogy a fenti írás miatt esetleg szerénytelennek tűnök egyesek szemében.

Ha így van, akkor sajnálom, de ha ezáltal sikerül több embernek felnyitni a szemét és minőségi rajzoktatáshoz juttatnom, akkor már megérte.

Nekem is és Neki is!

Tehát az ONLINE rajzoktatás lehetséges. Nálam az!        

„Intenzív” rajz felvételi előkészítő tanfolyam indul 2021. január 30-án szombaton!

www.rajzelokeszito.hu

Molnár Zsolt

okleveles rajztanár, villamosmérnök, okleveles építész, fazekas, kyokushin karate edző

Szólj hozzá!

Címkék: online rajzoktatás online oktatás

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzelokeszito.blog.hu/api/trackback/id/tr10016376196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása