HTML

rajz felvételi előkészítő

Rajzból felvételizel? Építész vagy terméktervező akarsz lenni? Vagy csak szeretnél megtanulni jól rajzolni? Olvasgasd a blogomat!

Friss topikok

„Az amatőrök kölcsönvesznek, a profik lopnak”

2019.05.15. 14:09 Pizsama / Molnár Zsolt

„ „Az amatőrök kölcsönvesznek, a profik lopnak”

-ahogy vagy Picasso vagy T. S. Eliot mondta, attól függően, hogy melyikük lopott melyiküktől.” – írja Anthony McCarten a Legsötétebb óra című könyvében.

A rajz felvételi előkészítőmön a tanítványaimnak én is azt tanítom, hogy: Lopjatok!

Lopjatok ötleteket! Nem kell mindent Nektek kitalálni, amit már más kitalált! Lopjátok el az előttetek élt festők, grafikusok, rajzolók ötleteit, módszereit és használjátok fel a saját rajzaitokban!

Lopjatok! Legyetek tolvajok, de azt csináljátok profi módon! Lopjátok meg nyugodtan az elődeiteket!

Lopjatok a kortársaitoktól is! A rajz felvételin pillantsatok rá a többiek rajzára! Ami nincs tiltva, az szabad!

Legyetek tolvajok, de azt csináljátok profi módon!

Hozzatok létre új minőséget, hiszen a Ti kezetekben van a ceruza!

Azt csináltok vele, amit csak akartok!

Illetve azt, amire egyáltalán képesek vagytok!

Mivel az új minőséget valójában Ti hozzátok létre, ezzel nem károsítjátok meg az ötletadó elődeiteket!

Ezt csinálta Picasso, T. S. Eliot, Quentin Tarantino, ezt csinálták a görögök, a rómaiak, a reneszánsz, a japánok, a kínaiak és ezt csinálja fél Hollywood.

Loptak és lopnak az elődeiktől.

De!

Mindegyik új minőséggé formálta az elődök eredményét!

Lopjatok, de ne legyetek piti tolvajok!

Ne lopjátok el más ötletét csak azért, mert nektek nincs. Ne lopjatok úgy, hogy nem tesztek hozzá semmit a meglévőhöz, hanem annak fényében próbáljátok meg eladni a saját dolgaitokat, amik amúgy nem mennének!

15 éve tartok rajz felvételi előkészítő tanfolyamot főleg építésznek, ipari termék- és formatervezőnek készülőknek. Saját módszertant dolgoztam ki a térábrázolás területén. Ennek kialakításakor figyelembe vettem a rajz szakmai szempontjait és a tanítványokkal kapcsolatos pedagógiai lehetőségeket is.

A honlapom tartalmát is ennek megfelelően alakítottam a 15 év alatt folyamatosan. Néha negatív reklámnak érzem az ott leírtakat, mert már mindenkivel nem kívánok foglalkozni. Csak azokkal, akikben van szorgalom, kitartás és tisztelet. A többieket már a honlapomon igyekszem lebeszélni a tanfolyamomról. Ennek ellenére van elég jelentkező, sokan már ajánlásra jönnek és például a 2018. októberében indult "normál" rajz felvételi előkészítő tanfolyamomon a résztvevők több, mint egy negyede visszatérő tanítványom, akik előzőleg részt vettek már valamelyik tanfolyamtípusomon.

Ezeket a tanfolyamtípusokat az igények alapján hoztam létre az évek során.

A „normál” tanfolyam az alap.

Az „intenzív” tanfolyamot azért indítottam el, mert én egy meghatározott tematika alapján tanítom a rajzot, és akik csak későn kapnak észbe, hogy készülni kell a rajz alkalmasságira, azoknak is legyen kerek az oktatás, csak hát kissé „intenzív”-ebben.

Körülbelül kb. 8 évvel ezelőtt gondoltam, hogy van olyan is, aki talán az utolsó pillanatban gondol a készülésre, és igazam lett. Azóta van a közvetlenül a BME rajz alkalmassági vizsgák előtti „ráhangoló” tanfolyamom, ahol a tanítványok addigi tudásához hozzáadom a lényeges dolgokat és finomítunk még azon, amin kell. Ezen kívül, sokan még csak ekkor találkoznak egyes speciális faladattal, ami az építész, vagy a formatervező felvételin lesz. Sok „mezei” rajztanár vagy képzőművész csak tippelget, hogy milyen feladatok lehetnek az építész felvételin... Én viszont profi vagyok, emellett mérnök, diplomás rajztanár és okleveles építészmérnök. Én tudom, hogy mi kell!

9 évvel ezelőtt pedig indítottam két úgynevezett „nyári” egyhetes tanfolyamot, mert volt rá igény és azóta is van!

A tanfolyamok nevét is a sajátosságaiknak megfelelően találtam ki. Azért nem tűnik fel a jó névválasztás, mert tükrözik a tanfolyam lényegét, legalábbis az én szememben. Mások biztosan másfajta elnevezést találnának ki a saját tanfolyamikra.

Hacsak nem lopnak!

Márpedig lopnak. Copy-paste.

Pár éve egy budaörsi nő lopta le a teljes honlapomat tokkal vonóval, dizájnnal-szöveggel együtt. Írtam neki egy kedves levelet, ami után eltávolította.

Most meg egy festőművész „barátom” osztotta meg a Facebook oldalán a következőt:

………. Festőiskola

Május 13., 13:06

Felvételi ráhangoló rajzolás: építészetre, formatervezésre. Szombaton 2019 május18-án, 9h-tól 13h-ig. 
Részletek üzenetben.

 

Ha valaki megnézi a honlapomat ( www.rajzelokeszito.hu ), akkor talán fedez fel „némi” hasonlóságot a szövegtartalom, az elnevezések, az időpontok és a célközönség vonatkozásában!

Ezzel csak egy a baj: a copy-paste-val nem hozunk létre új, magasabb minőséget!

Tessék már dolgozni rajta egy kicsit, hé!

Még egy dolog: ez részemről nem a reklám helye, mert az én „ráhangoló” tanfolyamomra már nem tudok több résztvevőt fogadni, mert az általam elképzelt létszámkeret már hetekkel ezelőtt megtelt.

Vannak új jelentkezők, többen visszatérők az előző tanfolyamomról és többen ajánlás alapján jönnek.

Egyik résztvevőt sem loptam!

Hoppá! Lehet, hogy nem is vagyok profi?

De hát már lopnak tőlem!!!

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás rajz kocka felvételi ceruza grafit rajzolás henger alkalmassági ráhangolódás ráhangoló rajz felvételi előkészítő rajz alkalmassági szabadkézi rajz

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzelokeszito.blog.hu/api/trackback/id/tr9014828362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása