HTML

rajz felvételi előkészítő

Rajzból felvételizel? Építész vagy terméktervező akarsz lenni? Vagy csak szeretnél megtanulni jól rajzolni? Olvasgasd a blogomat!

Friss topikok

Visszatérő tanítványok

2018.10.26. 15:33 Pizsama / Molnár Zsolt

A 2018. októberében indult "normál" rajz felvételi előkészítő tanfolyamomon a résztvevők több, mint egy negyede visszatérő tanítványom.

Miért? Miért kell nekik még egy tanfolyam és miért újra nálam? Egy nem volt elég?

Nem, nem volt elég! Nézzük az okokat:

- Van aki azért jött újra, mert a tanulmányi pontjai nem voltak elegek a felvételihez. Az illető tavaly szintén a "normál" tanfolyamomra járt, az ország távoli csücskéből (oda-vissza 600 km) utazott Budapestre kéthetente. A rajz alkalmasságija sikerült a BME Építészmérnök Karára, méghozzá olyan jól, hogy meg is dicsérték. Ő nem akar kiesni a formából, ezért - szülői tanácsra is - újra jött.

- A visszatérők nagy többsége valamelyik "nyári" 5 napos tanfolyamon vett részt, ahol végigvettük az egész tananyagot, de megfelelő otthoni gyakorlásra nem volt mód. Ők látták a módszereim hatékonyságát, a következetes pedagógiai hozzáállásomat. Meg kell jegyeznem, hogy ez nem mindenkinek tetszik! Szerencsére ők kevesen, de a célom az, hogy ez a kisebbség is előbb-utóbb megértse és elfogadja azokat az elveket, amik mentén folyik a rajz tanulása. Mindenkinél ez amúgy nem fog sikerülni, mert nem vagyok mindenható!

- Olyanok is visszajöttek már, akik a második körben elmentek az adott felsőoktatási intézmény "hivatalos" előkészítőjére, mert "Az a biztos!" Többen közülük újra megjelentek nálam pl. az "intenzív" tanfolyamomon, mert februárra rájöttek, hogy valójában hol tanulhatnak többet.

Számomra a visszatérők régebben nagy meglepetéssel szolgáltak, de manapság már természetesnek veszem ezt. Inkább az a meglepőbb, hogy milyen sokan vannak, akik ismerősük ajánlása alapján jönnek.  

A más rajz tanfolyamokkal való összevetés azért nem lep meg, mert amikor 14 évvel ezelőtt elkezdtem a rajz tanfolyamaimat, akkor már ott volt bennem egy nagy hiányérzet, hogy akárhány iskolába jártam, mit nem tanítottak meg nekem. Én ezekre kerestem a választ már az elejétől. Mivel aki keres, az talál, így a kérdéseimre jöttek a válaszok szépen sorban. 

Igaz, hogy az első sok-sok évben kellemetlen élményeim volt azzal kapcsolatban, hogy a hozzám jelentkezők közül többen végül a "hivatalos" egyetemi előkészítőket választották, mert "Az a biztos!" Én már akkor éreztem, hogy az én oktatásom színvonala nem alacsonyabb, mint máshol. Csak hát ki vagyok én? Senki. Csak egy oktatási intézményektől független rajz felvételi előkészítő tanfolyam. 

14 év kemény meló kellett ahhoz, hogy legyek legalább akkora valaki, hogy aki ismer, az ajánlani merjen, aki nem ismer, az pedig engem merjen választani az ajánlás alapján.

Ahhoz elég volt 6-7 év, hogy visszatérő tanítványaim legyenek, de ahhoz is kellett a 14 év, hogy ennyien legyenek.

Szuper!

www.rajzelokeszito.hu

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzelokeszito.blog.hu/api/trackback/id/tr5814319921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása