HTML

rajz felvételi előkészítő

Rajzból felvételizel? Építész vagy terméktervező akarsz lenni? Vagy csak szeretnél megtanulni jól rajzolni? Olvasgasd a blogomat!

Friss topikok

Tévedtem

2021.03.19. 15:55 Pizsama / Molnár Zsolt

_2020_21_florasorozat_4.jpg_2020_21_annasorozat.jpg

 

 

 

 

 

 

 

„Tévedtem”- mondta a sündisznó és lemászott a gyökérkeféről.

Én is tévedtem.

10 nappal ezelőtt azt írtam, hogy megvan az első olyan tanítványom, aki az építész egyetemi ”hivatalos” rajz felvételi előkészítő tanfolyamon úgy látta, hogy ott nem kapja meg a megfelelő képzést a fejlődéséhez annak céljából, hogy sikeres rajz alkalmasság vizsgát tudjon tenni.

Ezért úgy döntött, hogy elhiszi a honlapomon ( www.rajzelokeszito.hu ) látottakat és átjön az én tanfolyamomra (is?).

Hol tévedtem?

Ott, hogy nem is ő volt az első. Akkor már volt egy meglévő tanítványom, aki a „hivatalos” egyetemi előkészítő elkezdése után két héttel már hozzám is jelentkezett. Csak nem tudtam róla. Most derült ki. Sorry!

Minden évben több ilyen fiatal veszt részt a tanfolyamaimon. Tavaly két olyan tanítványom is volt, akik az egyetem „hivatalos” rajz előkészítőjét végigcsinálva sikeres felvételit tettek rajzból, de utána mégis úgy érezték, hogy gyenge a rajztudásuk. Részt vettek a nyári tanfolyamomon, ahol megdöbbenve láttam, hogy tényleg nem tudnak rajzolni…

Legalábbis messze nem úgy, ahogyan nálam a tanítványaim MEG TUDNAK TANULNI RAJZOLNI!

Már megkaptam egy hozzászólásban, hogy miért becsmérlem az egyetemi rajzoktatás színvonalát.

Nem becsmérlem! Nem és nem!

Pusztán csak arról van szó, hogy én olyan rajzolási pedagógiai módszertant fejlesztettem ki az elmúlt 17 évben a „kockológia” területén, aminek segítségével bárkit meg tudok tanítani, hogy nagy biztonsággal, sokkal jobb vonalas és tónusozott rajzot tudjon készíteni egy perspektívában látott és lerajzolt, mértani testekből és bútorból álló testcsoportról, mint bárki más bárhol máshol ebben az országban.

Persze csak azt, aki hajlandó hinni nekem és megcsinálni az általam kiadott feladatokat.

Az, hogy én erre a magas színvonalú oktatásra képes vagyok nem csoda, hanem tényszerű okai vannak:

  1. Sem a főiskolai, sem az építész kari egyetemi éveim alatt nem kaptam meg a rajzolásról azokat az információkat a volt tanáraimtól, amiket hiányoltam, és amikre kíváncsi lettem volna.
  2. Az egyetemen már diplomás rajztanárként beleláttam a rajzoktatás módjába és színvonalába, és azt gondoltam, hogy vannak olyan területek, ahol lehetne ezt máshogyan is csinálni, esetleg magasabb szinten művelni. Persze akkor még nem tudtam, hogy hogyan. Ezért az egyetem befejezése után:
  3. Indítottam saját rajz tanfolyamot először Pápán, aztán Győrben, Veszprémben, majd Budapesten is. Itt én döntöttem el, hogy mit és hogyan tanítok. Az általam kitalált és az évek során tökéletesített rajzi szakmai és a pedagógiai módszereim a következők miatt jöhettek létre:
  • én nem csak egy sima egydiplomás rajztanár vagyok, hanem:
  • van egy villamosmérnök diplomám is, ahol mikroprocesszor-technikából és irányítástechnikából államvizsgáztam. Mindkét tudományterületről több elvet és módszert vittem bele a szabadkézi rajzolásba. Továbbá:
  • van egy okleveles építészmérnöki diplomám is, amit ott szereztem, ahová felkészítem a tanítványaimat. Tudom, hogy mi az elvárás, ismerem a gondolkodásmódot és építészként, villamosmérnökként tudok összetetten, rendszerekben gondolkodni. Nem utolsó sorban:
  • 38 éve kyokushin karatét gyakorló sportoló és saját klubbot vezető edző is vagyok. Sportolóként és edzőként tudom, hogy mi a folyamatos gyakorlás jelentősége, mik az anatómiai sajátosságok a szabadkézi rajzolásban, és kyokushin karatésként tisztában vagyok azzal, hogy vannak dolgok, amiket nem lehet kifogásokkal elkerülni. Én a tanítványaimat határozottan és kemény kézzel irányítom, ennek pedig megvan a haszna.
  1. Mivel tudtam, hogy csak akkor lesz a saját tanfolyamom, ha lesznek rá jelentkezők, erős volt a minőség létrehozásának kényszere. Attól függetlenül is, hogy jómagam igyekszem mindig a legtöbbet adnom magamból.

A „hivatalos” egyetemi és főiskolai előkészítőkre akkor is befizetnék a részvételi díjat az oda felvételizni szándékozó fiatalok szülei, ha csak hímes tojások kifestése lenne a tematika. Miért?

„Az a biztos!”- hallottam már sokszor. Olyanoktól is, akiktől megkérdeztem, hogy ha már egyszer az én tanfolyamomon volt harmadikban, akkor negyedikben miért nem hozzám jött újra?

„Hát mert az a biztos.” Mondták a gyerekek és beiratkoztak a februári „intenzív” tanfolyamomra.

„Ha hozzám és „oda” is jártál, akkor miért vagy most újra itt?”

„Mert Te tanítasz is.” – volt a válasz.

 

Miért írom ezeket?

Mert az általánosan ismert „kockológia” témájú rajzoktatáshoz képest az általam kidolgozott módszertan hatékonysága hihetetlennek hangzik.

Az un. jobb agyféltekés rajzolást már boldog-boldogtalan tanítja. Ez az élményrajzolásként eladott cirkusz és a körülötte lévő marketingvilág nem az én szintem.

Én nem buksisimogató élményrajzolást csinálok, hanem először kőkemény, alázatos munkával megszerezhető, a használata során pedig hihetetlenül logikus, könnyen kivitelezhető, biztosan működő rajztudás megszerzését teszem lehetővé. Ehhez nem illik a nyáltól csöpögő „megváltozik az életed” szöveg.

Pedig az én tanítványaim élete valóban megváltozik, mert a tanfolyamom által bejuthatnak a megcélzott egyetemre vagy főiskolára, hogy építészek vagy formatervezők, vagy bármik legyenek.

Nem könnyű így reklámozni valamit.

Azért sem, mert az én egyszerű kis magán rajz előkészítő tanfolyamom presztízsben hozzá sem mérhető a „nagyságos” egyetemi „hivatalos” rajz előkészítőhöz.

Jórészt csak azok ismerik a módszereim hatékonyságát, akik részt vesznek a tanfolyamaimon. Ők szinte kivétel nélkül kezdő rajzolók, akik egyből az én módszereimet kapják, így az lesz nekik a természetes. Ezáltal nem állnak ki örömujjongásban kiabálni a tér közepére, hogy „Vegyétek már észre, hogy ez milyen jó”!

Nem. Nekik csak egyszerűen sikerül a rajz felvételi, ahol nagyon megdicséri őket a többi felvételiző és a felvételiztető tanárok, majd az egyetemi tanulmányaik során ők lesznek az „Év rajzolója”, vagy csak végigmutogatja a tanár a rajzaikat a rajzórán a többieknek, hogy „Nézzétek, így kell rajzolni!” Jó néhányan ezt meg is írják nekem, akár évekkel később is. Mert csak igazán az érzi, hogy milyen magasra jutott, aki emlékszik arra, hogy milyen mélyről indult. És tényleg, nálam nem a tehetségek jutnak a legmagasabbra, hanem a legszorgalmasabbak. Akik a módszereimet a legjobban magukévá teszik.

Sok tanítványomnak simán csak természetes, hogy ők jól rajzolnak, hiszen nálam először ezt tanulták, ezt gyakorolták be, ezért dolgoztak meg. Nálam. Azután ebből élnek az egyetemen. Jól élnek belőle, mert a nálam tanultak masszív alapot adnak a további tanulmányaikhoz.

Na! Szóval azért írom ezeket, hogy minél többen tudjanak arról, hogy az én rajz előkészítő tanfolyamom milyen jó!

A nemsokára véget érő online tanfolyamaimon jelenleg 73 tanítványom fejleszti a rajztudását.

Ha ezek a tanfolyamok áprilisban véget érnek, akkor tudok még másoknak is segíteni, hogy sikeresen felvételizzenek rajzból.

Ha szeretnél ebben támogatni, akkor megosztással megteheted, amit megköszönök!

Ez azoknak is hasznos lenne, akik idén felvételiznek rajzból és szeretnének fejlődni egy olyan helyen, ahol ezt a leghatékonyabban tehetik meg.


www.rajzelokeszito.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzelokeszito.blog.hu/api/trackback/id/tr8916470686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása