HTML

rajz felvételi előkészítő

Rajzból felvételizel? Építész vagy terméktervező akarsz lenni? Vagy csak szeretnél megtanulni jól rajzolni? Olvasgasd a blogomat!

Friss topikok

Rajzolás a "korona " idején 0.3

2020.04.19. 13:47 Pizsama / Molnár Zsolt

A rajzok egy-egy folyamatot mutatnak be:

- Noémi rajzolt otthon, majd lefotózta és elküldte nekem e-mailben a rajzot
- Messengeren felvettük a kapcsolatot, élő szóban megbeszéltük a hibákat és a javítás módját
- Noémi javította a rajzát és újra elküldte nekem e-mailben a rajzot
- újra megbeszéltük az eredményt és a teendőket
- ez megtörtént néhányszor, amíg egy bizonyos szintre nem fejlődött a rajz

Egyik rajz módosításai (balról jobbra - kattints a nagy képért):

01_egyben.jpg

 

Másik rajz módosításai (balról jobbra - kattints a nagy képért):

 

02_egyben.jpg

Hogyan lehet ezt megvalósítani?

Úgy, hogy a módszereim alapján egy rajz így készül:

- bizonyos információkat kinyerünk a látványból megfigyeléssel, méréssel
- teljesen mindegy, hogy a látvány valódi beállítás vagy kép! Akár szóban is elmondhatnám, hogy mit és honnan nézve rajzoljon le egy tanítványom!
- a látványból vagy a képről kinyert információk segítségével rendszereket állítunk fel, amik a fejünkben kimondható információkká alakulnak
- ezeket a szavakkal is kimondható információkat jelenítjük meg a rajzlapon
- ez a rendszerelvűség a vonalas rajzra és a túnusozásra is ugyanúgy vonatkozik!
- a rajzlapon, a rajzban lévő rendszerek minősége úgy is ellenőrizhető, hogy nem kell látnunk hozzá a valódi beállítást, mivel a rendszerek szabályszerűségei már ismertek számunkra

Mivel ezek az információk tulajdonképpen egy olyan nyelvezetet alkotnak, amit a tanítványaim is megismernek, ezért tudunk ezen a közös nyelven beszélni a Messengeren keresztül.

A tanfolyamaimon ezt a "nyelvet" tanítom meg a tanítványaimnak!

A gyakorláskor tulajdonképpen ezeknek a rendszereknek a megvalósítását kell jól begyakorolni!

Ez pedig a tanfolyamim résztvevőinek egyébként is otthoni munkát jelent!

Akkor meg mi változott a vírus miatt?

Semmi.

Kértem a Noémit, hogy írja le a tapasztalatait. Íme a levele:

"Tavaly tavasszal utánanéztem az építész felvételi követelményeknek és sokkolódva tapasztaltam, hogy rajz alkalmassági is kell. Rögtön elkezdtem keresgélni a neten, hogy ez mit jelent. Úgy találtam rá Pizsama blogjára.

A stílusa elég magabiztos volt (kicsit túlságosan is), de azt írta, hogy jobb, mint a BME előkészítő. Hittem neki, így jelentkeztem a normál kurzusra. Hatalmas csalódás volt az elején. Nem mentek a dolgok elsőre (gyakorlás után már szerencsére igen) és sok csalódás ért. Nem mindenben hittem Pizsamának, úgy éreztem, én jobban ismerem magam, jobban tudom a dolgokat.

Ez az elgondolás persze nem vált be, valahogy mindig neki lett igaza.

A karantén alatt sokáig nem kezdtem el beállításokat rajzolni, mert nem éreztem azt, hogy én fejből meg tudnám csinálni. Aztán a Teodorról szóló írás miatt végül nekiültem. És élveztem és jónak találtam őket.

Egészen addig, míg fel nem hívtam Pizsamát, aki szembesített a hibáimmal. Ezeket a hibákat utána én is elfogadtam és kijavítottam, de nehéz volt elviselni, hogy még mindig nem jó, még mindig nem jó...

De igaza lett (ebben is) és én is látom a javulást. Akár annak a rajznak az előző állapotához képest, akár a régebben elkészült rajzaimhoz képest.

Nagyon örülök, hogy belevágtam ebbe és kitartottam, mert szerintem meghozta az eredményét.

Noémi"

A többieknek is: Hajrá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rajzelokeszito.blog.hu/api/trackback/id/tr515624092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása